Resenärer oroliga över en kall vänthall – “Något måste göras”

Resan till jobbet började med en kallchock för flera resenärer i Södertälje Syd i början på förra veckan. Resenärer vittnar om nollgradigt tidigt på morgonen, men någon varm vänthall var det inte i Södertälje Syd.

Nu är flera resenärer oroliga att vänthallen förblir kall när vinterkylan slår till ordentligt.

– Det var lika kallt inomhus som utomhus, det var ingen skillnad alls. Fanns inga fläktar för att värma lokalen och folk stod upp och rörde på sig för hålla sig varma, berättar en resenär till Telgenytt.

Enligt uppgifter till Telgenytt är personalen från kiosken dom enda som arbetar på platsen som många vänder sig till. När dom får frågan om varför det är så kallt i lokalen hänvisas det vidare till fastighetsägaren.

“Vi kan inte göra någonting, vi har försökt. Det är resenärerna som måste komma med en klagan för att kunna gå vidare med ärendet gällande värmen.”, ska personalen ha sagt när flera resenärer undrat över den kalla vänthallen enligt uppgifter till Telgenytt.

– Jag tyckte synd om personalen som tydligen har nämnt problem utan att någon gjort något åt saken. Vi är där en kortare stund och åker vidare, men personalen i kiosken är kvar hela dagen. Jösses. Hur gör vi när vi står där i minusgrader och tågen blir inställda? Ska vi bli sjuka på väg till våra jobb? Så får det inte vara, något måste göras och det är nu, säger resenären till Telgenytt.