Södertäljebor saknade TV och internet – Telgenät: “Vi har tagit in extra personal”

Tidigt under torsdagen kom flera rapporter om att flera Södertäljebor sakande både TV och internet.

Nu kan Telgenytt berätta att Telgenät haft en störning i systemet och att de tillsammans med tjänsteleverantören Allente, gamla Canal Digital och Viasat felsöker problemet.

– Den senaste åtgärden var en omstart och en uppdatering vilket utfördes natten till torsdagen, vi vet ännu inte om det är lösningen då vi saknar återkoppling från Allente, säger Johan presstalesperson till Telgenytt.

Telgenät och tjänsteleverantören Allente felsöker problemet. Bild Telge.se

Telgenät meddeelar att man under dagen bytt ut en switch i Viksängen, där ca 25 kunder är berörda. Enligt Telgenät har man fått en grön signal vilket antyder att det inte ska vara några störningar efter bytet.

Enligt uppgifter är det flera hushåll som felanmält problemet till Telgenät, men Telenät meddelar att man aktivt arbetar i nuläget med att åtgärda alla felanmälningar.

– Vi har tagit in extra personal för att åtgärda de felanmälningar som inkommit under semesterperioden. Åtgärder som sker enligt den turordning de inkom, säger Johan på Telgenät.

Uppdatering 18:40

– Störningen hos Allente är löst nu, felet var hos Allente på deras kabel till oss, säger Johan på Telgenät.